Özel Arama

21 Haziran 2009 Pazar

KAYSERİ USULÜ MANTI

Yeni bir hafta yeni birgün bizi bekliyor bu yeni gün ve yeni haftanın hepimizin güzel geçirmesini dileyerek tarifime başlıyorum..Kayserili ve kayseride yaşayan biri olarak mantının tarifini sizle paylaşmazsam olmaz değilmi?Mantı benim oğlumun çok sevdiği yemektir...:)
KAYSERİ MANTISI TARİFİ:

6 sb. una 1 tatlı kaşığı tuz ekip , 1 yumurta kırarak çok az su ile çok sert bir hamur elde ediyoruz.tekrar tekrar yoğuruyoruz.üzerine nemli bir bez örterek içini hazırlayana dek dinlendiriyoruz.250 gr kıymaya; toz biber , tuz 1 adet çok ince doğranmış kurusoğan ve ince çekilmiş maydonozu ekleyip karıştırıyoruz.(burada isteyen içine fesleğen ,reyhan koyabilir)hamuru 3 bezeye alıp açıyoruz.küçük karelere bölerek,iç koyup çok bastırmadan kapatıyoruz.dolapta bekletiyoruz.iyice kaynayan suya atıp harlı ocakta pişiriyoruz.önce suyunu iyice süzüyoruz.süzdüğümüz suya bol salçalı sos döküp karıştırıyoruz.sonra süzdüğümüz mantıları salçalı suya ilave ederek,karıştırıyoruz.bunu yapmamızın amacı mantıların tek tek olmasını sağlamaktır.sarımsaklı yoğurt ve sumakla beraber servis ediyoruz. ....AFİYET OLSUN...

kaynak:http://sevilcedeninciler.blogcu.com/kayseri-mantisiii-geldiiii_3410813.html

canım sevilimin tarifini yaptım bende ayrıca canımm sevilim geçmiş olsun:( enkısa zamanda armıza dönmen dileğiyle:)

3 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık hemşerim nefis gözüküyor kokusu burnuma geldi bile:))
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle:)

KandilSimidi dedi ki...

biz de mantıyı çok sık yaparız ..özellikle pazar günlerii..ama e kayserili elinden şöyle bir kaşığa 40 tane geliyodu dimi:)
valla nefis görünüyor:)
bir de bişey sormak istiyorum mantı çorbası tarifi var siz de biliyormusunuz merak ettim ama sanırım adana tarifi tam bilemiyorum
hayırlı haftalar dilerim:)

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.