Özel Arama

26 Aralık 2008 Cuma

-HAŞHAŞLI ÇÖREK-

Uzun süredir dolabımda bulunan fakat nasıl yapılacağını bilmediğim haşhaş ezmesini kullandım.Kayseri de bulunması biraz zor ben Eskişehirden almıştım..Yaptım tadına doyamadık..
MALZEMELER:
1 bardak süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta( 1 sarısı yüzüne)
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
1 maya
aldığı kadar un
İÇİ İÇİN:
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım paket margarin
içine haşhaş...
YAPILIŞI:
Malzemeleri katıp yumuşak bir hamur yoğururuz. hamuru 3 eşit parçaya ayırıp sırayla açıyoruz. Açılan yufkamızın içine harcımızı sürüp rulo şeklinde katlıyoruz. Sonra bıçakla kesip kestiğimiz parçayaı çevirip üzerine hafif bastırıp biraz mayalanınca 200 derecede fırına veriyoruz..
afiyett olsun!!

1 yorum:

Sevil Altunel dedi ki...

e biz napçez ayşem? bu haşhaş ezmesi için senin eskişehire gitmenimi bekleyeceğiz:))her yaptığın çok başarılı ve harika seninle gurur duyuyorum.

ha bu arada cuma gününe enfes pastalar yapıyorum.kahvaltı etmeden gel:))ona göre..öptüm....